-
Hoe maak ik een account aan?
Surf naar plantynacademy.be en klik rechtsboven op de blauwe knop 'Aanmelden':
Heb je al een account? Log dan in of lees hier wat je moet doen als het je niet lukt om aan te melden.
Merk op: heb je een Informat- of Scoodle- account? Dan hoef je hier geen account aan te maken. Klik dan op de Informat- of Scoodleknop en log in met je Informat- of Scoodleaccount. Als je geen Informat- of Scoodle-account hebt, zal je hier niet kunnen inloggen. Je moet effectief een nieuw Plantyn Academy-account aanmaken.
Om een nieuw account aan te maken klik je op 'Nog geen account? Klik hier.'
Selecteer je werkveld en vul alle gegevens in. De velden met een * zijn verplicht om in te vullen.
Belangrijk: kies een geldig mailadres en controleer goed op schrijffouten.
Als alle velden zijn ingevuld, klik je op 'Account aanmaken'.
Je registratie wordt per mail bevestigd.
Activeer je account en je kan aan de slag op Plantyn Academy!
-
Hoe meld ik me aan met mijn Informat-gegevens?
Als je een Informat-account hebt, hoef je geen apart account aan te maken op Plantyn Academy.
Je meldt je aan op Informat en klikt op de knop 'Plantyn Academy'.
Geef aan dat je nog geen account op Plantyn Academy hebt (optie 2).
Vul het e-mailadres van je Informat-account in en klik op 'Nieuw account aanmaken'.
Je ziet de volgende melding:
Ga naar je mailbox om de bevestigingsmail te openen en klik op 'Activeer je account'.
Je account op Plantyn Academy werd aangemaakt en je komt in je profiel terecht. Kijk na of je nog gegevens moet aanvullen en stem in met het privacybeleid van Plantyn. Klik tot slot op 'Wijzigingen opslaan'.
Voortaan kan je je met je Informat-gegevens aanmelden op Plantyn Academy.
Dat kan op twee manieren:
1. Via de Plantyn Academy-knop in Informat.
2. Op plantynacademy.be via de knop 'Aanmelden met Informat'.
Het aanmeldscherm van Informat verschijnt en je meldt je daarop aan. Vervolgens kom je automatisch op Plantyn Academy terecht.
Wat als ik al een account op Plantyn Academy heb?
Ook als je al eerder een apart account op Plantyn Academy maakte, kan je je voortaan aanmelden met je Informat-gegevens.
Meld je aan op Informat en klik op de knop 'Plantyn Academy'.
Geef aan dat je al een account op Plantyn Academy hebt (optie 1).
Vul het e-mailadres van je Plantyn Academy-account in en klik op 'E-mailadres valideren'.
Je ziet de volgende melding:
Ga naar je mailbox om de bevestigingsmail te openen en klik op 'Activeer je account'.
Let op! De bevestigingsmail wordt verstuurd naar het e-mailadres waarmee je vroeger op Plantyn Academy inlogde (en dat je net opgaf).
Je account werd nu gekoppeld aan je Informat-account en voortaan kan je je met je Informat-gegevens aanmelden op Plantyn Academy.
Dat kan op twee manieren:
1. Via de Plantyn Academy-knop in Informat.
2. Op plantynacademy.be via de knop 'Aanmelden met Informat'.
Het aanmeldscherm van Informat verschijnt en je meldt je daarop aan. Vervolgens kom je automatisch op Plantyn Academy terecht.
-
Hoe meld ik me aan als ik al een account heb?
Surf naar plantynacademy.be en klik rechtsboven op de blauwe knop 'Aanmelden':
Vul je e-mailadres en wachtwoord in.
Merk op: heb je een Informat- of Scoodle- account? Klik dan op de Informat- of Scoodleknop en log in met je Informat- of Scoodleaccount.
Je komt in je profiel terecht:
-
Wat moet ik doen als inloggen niet lukt?
Als je denkt dat je al een account op plantynacademy.be hebt, maar het niet lukt om aan te melden (lees hier hoe je moet aanmelden), vraag je het best een nieuw wachtwoord aan door te klikken op 'Wachtwoord vergeten? Klik hier.':
Vul het mailadres in waarmee je je account in het verleden aanmaakte en klik op 'Wachtwoord aanvragen':
Als het mailadres gekend is in ons systeem, worden de logingegevens naar dat mailadres gestuurd. Dat kan een aantal minuten duren.
Het is mogelijk dat de mail in de map met ongewenste mails terechtkomt.Merk op: als je geen mail ontvangt, is je mailadres wellicht niet gekend.
Stuur dan een mailtje naar info@plantynacademy.be om te laten nakijken of we van jou een mailadres kennen. Zo niet, maak je een volledig nieuw account aan (lees hier hoe dat moet).
Je ontvangt een mail met daarin een link waarop je moet klikken:
Nadat je op die link geklikt hebt, kan je een nieuw wachtwoord instellen.
Vervolgens kan je je aanmelden met het nieuwe wachtwoord.
-
Wat als mijn account geblokkeerd is?
Misschien heb je een account op plantynacademy.be, maar krijg je deze melding bij het inloggen:
Dat betekent dat je account geblokkeerd is omdat je te veel aanmeldpogingen hebt ondernomen. In dat geval kan je een mailtje sturen naar info@plantynacademy.be, wij zullen je account dan opnieuw activeren en je een nieuw wachtwoord bezorgen.
Nadat je daarmee bent ingelogd, kan je opnieuw een wachtwoord kiezen door naar je profiel te gaan (de groene knop):
Klik daarna op "Wachtwoord wijzigen":
Hier kan je gemakkelijk een nieuw wachtwoord instellen:
-
Waar vind ik mijn deelnamecertificaat?
Surf naar plantynacademy.be en meld je aan.
Klik daarna op 'Certificaten' in het linkermenu.
Op deze pagina zie je jouw certificaten:
-
Wie kan ik contacteren bij problemen?
Je kan altijd het contactformulier op onze website invullen of mailen naar info@plantynacademy.be.
We helpen je dan zo snel mogelijk verder.